Zamknij okno
mgr Urszula Konkol - dyrektor przedszkola
zakres czynności dyrektora: - Dyrektor przedszkola działa w imieniu Zarządu Miasta w Zielonej Górze w zakresie zwykłego zarządu Przedszkola nr 8 w Zielonej Górze.
- Dyrektor kieruje działalnością wychowawczo–dydaktyczną przedszkola oraz reprezentuje je na zewnątrz.
- Sprawuje nadzór pedagogiczny nad nauczycielami (analiza i ocena efektów realizacji programu, pomoc, inspiracje)
- Sprawuje opiekę nad wychowankami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne.
- Jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w przedszkolu nauczycieli pracowników nie będących nauczycielami.
- Dysponuje środkami finansowymi przedszkola określonymi w planie finansowymi ponosi odpowiedzialność za prawidłowe ich wykorzystanie.
- Organizuje administracyjną, finansową i gospodarcza obsługę przedszkola, zatrudnia i zwalnia nauczycieli i innych pracowników przedszkola.
- Przyznaje nagrody i wymierza kary porządkowe nauczycielom i innym pracownikom przedszkola w porozumieniu z zakładową organizacją związkową.
- Występuje z wnioskami, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej i związków zawodowych, w sprawach odznaczeń i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników przedszkola.
- Dyrektor przewodniczy Radzie Pedagogicznej.
- Wstrzymuje uchwały Rady Pedagogicznej niezgodne z prawem.
- Tworzy radę rodziców w pierwszej kadencji.
- Wyraża zgodę na podjęcie działalności stowarzyszeń i organizacji, których celem jest działalność wychowawcza dzieci albo wzbogacenie i rozszerzanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej przedszkola.
- Przenosi nauczyciela w stan nieczynny.
- Kieruje nauczycieli na badanie Komisji ds. inwalidztwa i zatrudnienia.
- Udziela urlopów nauczycielom (płatnych i bezpłatnych).
- Ocenia nauczycieli.
- Zawiesza nauczycieli w pełnienia obowiązków.
- Powierza wychowawstwo.
- Ustala tygodniowy rozkład zajęć.
- Wykonuje zalecenia Kuratorium, wynikające z nadzoru pedagogicznego.
- Wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczegółowych.
Liliana Kieszkowska - główna księgowa
zakres czynności głównej księgowej polega na: - Organizowaniu sporządzenia, przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentów w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych, ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki, sporządzenie kalkulacji wynikowych kosztów wykonywanych zadań oraz sprawozdawczości finansowej.
- Bieżącym i prawidłowym prowadzenie księgowości oraz sporządzaniu kalkulacji wynikowej kosztów wykonywanych zadań i sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający :
- Terminowym przekazywaniu rzetelnych informacji ekonomicznych, ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki oraz terminowe i prawidłowe rozliczanie osób majątkowo odpowiedzialnych za to mienie.
- Nadzorowaniu całokształtu prac z zakresu rachunkowości.
- Prowadzeniu gospodarki finansowej jednostki zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającymi zwłaszcza na :
- Wykonywaniu dyspozycji środkami publicznymi zgodnie z przepisami dot. zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji jednostki.
- Zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez jednostkę
- Przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
- Zapewnieniu terminowego ściągnięcia należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
- Analizie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji jednostki,
- Dokonywaniu w ramach kontroli wewnętrznej: wstępnej, bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych mu obowiązków; wstępnej kontroli legalności dokumentów dot. wykonywania planów finansowych jednostki oraz ich zmian; następnej kontroli operacji gospod. jednostki, stanowiących przedmiot księgowań.
- Opracowywaniu projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora jednostki, dot. prowadzenia rachunkowości, a w szczególności: Zakładowego planu kont, obiegu dokumentów (dowodów księgowych), zasad przeprowadzania i rozliczenia inwentaryzacji.
- Dokonywaniu wstępnej kontroli legalności dokumentów dot. wykonywania budżetu oraz jego zmian,
- Opracowaniu zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz,
- Reakcji, w razie gdy wykonanie polecenia Dyrektora jednostki stanowiłoby przestępstwo lub wykroczenie: Gł. księgowy jest obowiązany powiadomić i tym organy powołane do ścigania przestępstw.
|